În ultimii 15 de ani, numărul de ore alocate disciplinei istorie, a fost înjumătăţit în învăţământul gimnazial şi liceal, involuţie care singularizează România la nivel European. Profesorii de istorie din ţară, cărora li se adaugă cei din Prahova, cer măcar două ore pe săptămână
Membrii Consiliului Naţional al Societăţii de Ştiinţe Istorice din România, întruniţi zilele trecute la Târgu-Jiu, au tras un semnal de alarmă asupra faptul că, în ultimii 15 de ani, a avut loc o înjumătăţire a numărului de ore alocate disciplinei istorie în învăţământul gimnazial şi liceal, involuţie care singularizează România la nivel European.
Aceştia au subliniat faptul că o singură oră de istorie pe săptămână este insuficientă pentru realizarea obiectivelor educaţionale ale acestei discipline; în consecinţă curricula şcolară este foarte încărcată, iar profesorii întâmpină mari greutăţi în a-i deprinde pe elevi să judece procesele istorice complexe, iar conştiinţa civică şi participarea tinerilor la procesele democratice sunt în declin.
Este şi motivul pentru care Societatea de Ştiinţe Istorice din România a cerut Ministerului Educaţiei asigurarea unui minim de două ore pe săptămână la disciplina istorie la toţii anii de studiu din învăţământul gimnazial şi liceal.
„Din păcate, de mai bine de un deceniu, Ministerul Educaţiei duce o politică sistematică de scădere a numărului de ore alocate istoriei. Istoria este importantă pentru formarea noii generaţii, iar cunoaşterea istoriei noastre într-o epocă a globalizarii accelerate rămâne un element fundamental al conservării identităţii naţionale, dar şi al transmiterii valorilor pe baza cărora s-a constituit civilizaţia europeană. În toate ţările europene, istoriei i se acordă o atenţie specială, numărul orelor alocate acestui obiect de studiu fiind de 2 ore săptămânal, iar peste 60% din conţinuturile predate tratează