În condiţiile în care activiştii pentru drepturile animalelor se luptă pentru protejarea unor specii ameninţate de creativitatea oamenilor din industria modei, o nouă tendinţă capătă din nou ecou: animalele de companie pe post de accesoriu. Fără să fie maltratate şi cu o viaţă demnă de invidiat, singura suferinţă pe care acestea o îndură este bliţul camerelor de fotografiat.
Astfel, Karl Lagerfeld, Donatella Versace sau Roberto Cavalli transformă conceptul de prêt-à-porter în pet-à-porter (pet – animal de companie) din cauza iubirii lor faţă de diverse animale, potrivit „The Independent”. De la iepuri, câini, papagali până la porcuşori de Guineea, găini şi pisici, o pleiadă întreagă de animale de companie sunt din nou la modă.
Ultimele apariţii ale creatoarei de modă Donatella Versace cu cel mai bun prieten al său, căţelul Audrey, au făcut ca animalele de companie să fie văzute din nou drept un accesoriu perfect. Înfăţişarea acestor animale de companie denotă un oarecare aer la modă, dar oare pot fi ele considerate cu adevărat un accesoriu? S-ar părea că singurul lucru care nu se demodează este animalul de companie.
Numită după actriţa de origine britanică Audrey Hepburn, cea de-a treia cea mai cunoscută actriţă a cinematografiei americane, căţeluşa Donatellei Versace a stabilit o legătură strânsă cu stăpâna sa. „Se uită în ochii mei atât de profund uneori, îi vobesc şi jur că mă poate înţelege”, spune creatoarea de modă despre animalul ei de companie. De asemenea, se pare că Audrey şi-a însuşit stereotipurile industriei de modă din moment ce nu este prea prietenoasă cu cei din jurul ei.
Jurnalista de modă de origine britanică Katie Grand a declarat pentru „The Independent” că posesia ei cea mai de preţ este iepurele blond şi urecheat, Clara. „A ros canapeaua şi a făcut o gaură mare. Este foarte rea, dar şi foarte dulce”, a spus ea. Lansarea u