Reprezentanţii Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS), cât şi procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Craiova încearcă să stabilească exact condiţiile în care avionul Saab 2000 al Carpatair, care trebuia să decoleze luni de pe Aeroportul Craiova către Timișoara, a ieşit de pe pistă în timpul manevrelor de decolare şi s-a înfipt în zăpadă. Aeronava Carpatair avea la bord 48 de pasageri şi patru membri ai echipajului, în accident şi în timpul evacuării fiind răniţi uşor doi dintre pasageri.
Ieri, reprezentanţii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Craiova au explicat că procurorii Secţiei de urmărire penală au stabilit din primele cercetări că o aeronavă de pasageri marca SAAB 2000, ce urma să efectueze un zbor pe ruta Craiova-Timişoara, în jurul orei 11.00, în timpul manevrelor de decolare în condiţii de iarnă, a părăsit pista aeroportului, a derapat şi s-a oprit în zăpada de la marginea pistei. Aeronava a suferit avarii la elice, însă nu au fost înregistrate victime. Procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Craiova au precizat pentru GdS că cercetările în acest dosar privesc art. 98 din Codul Aerian al României, adică încălcarea de către personalul aeronautic civil a îndatoririlor de serviciu sau neîndeplinirea lor.
De asemenea, Ministerul Transporturilor a comunicat că Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a constituit o Comisie Tehnică, aceasta anchetând la Craiova cauzele evenimentului aviatic care a avut loc pe aeroportul din localitate. Rezultatele preliminare ale anchetei vor putea fi cunoscute peste o săptămână.
Întrebări de la cititori
Romulus Cocea, un cititor GdS, a adus câteva clarificări în legătură cu accidentul aviatic de pe Aeroportul Craiova. Acesta a precizat că turnul de control are date certe privind grosimea stratulu