Desi exista tehnologii specializate care pot descarca si instala automat update-uri, ele sunt rareori utilizate – chiar si de catre companiile care utilizeaza instrumente de client management. Doar 35% dintre companii instaleaza automat update-uri, potrivit unei cercetari de piata realizate in noiembrie 2012 de catre specialistii B2B International si data publicitatii de Kaspersky Lab, unul dintre cei mai importanti producatori de software antivirus din lume.
Infractorii cibernetici se folosesc adesea de vulnerabilitatile pentru care nu au fost lansate patch-uri din software-urile expirate, pentru a patrunde in infrastructura IT a companiei.
Acestia utilizeaza un instrument foarte popular – exploit-urile – pentru a-si atinge scopurile. Exploit-urile sunt elemente care folosesc vulnerabilitatile sistemului de operare si ale aplicatiilor pentru a infecta computerele. Aceste exploit-uri sunt utilizate adesea pentru a lansa atacuri asupra companiilor, de aceea solutiile de securitate pentru companii incearca sa le detecteze si sa le distruga. O modalitate eficienta de a preveni si de a elimina aceste vulnerabilitati cat mai rapid posibil este instalarea de patch-uri pentru software. Insa, aceasta poate fi o sarcina dificila pentru multe companii, care trebuie sa instaleze prompt update-uri pe un numar mare de computere.
In noiembrie 2012, B2B International a intervievat peste 5.000 de manageri IT, care ocupa functii de nivel inalt in diferite companii din intreaga lume, in cadrul cercetarii realizate pentru Kaspersky Lab.
Printre altele, studiul a evaluat gradul de utilizare a tehnologiilor care instaleaza automat update-uri pe computerele companiei. Rezultatele au fost surprinzatoare: dintre companiile care au un sistem de client management instalat, doar 35% folosesc cu adevarat aceasta tehnologie. Citeste si:Jocurile video