"Pe holurile Ministerului Transporturilor se vorbea numai italiană şi spaniolă în ziua în care a avut loc deschiderea ofertelor pentru licitaţie. De parcă nu eram în România", ni se plânge unul dintre regii asfaltului care a participat recent la deshiderea ofertelor depuse pentru cei 8,7 km ai tronsonului de autostradă Gilău-Nădăşelu.
Segmentul reprezintă doar o mică parte din Autostrada Transilvania (415 km) şi a fost scos la licitaţie de CNADNR. Ofertele au fost deschise săptămâna trecută la Ministerul Transporturilor. Au depus oferte patru firme şi nouă consorţii, ce cuprind mai mulţi constructori din Spania şi Italia, dar şi din Austria şi Germania. Nu lipsesc nici aşa-numiţii regi ai asfaltului din România, între care Costel Căşuneanu (Pa&Co), Dorinel Umbrărescu (Spedition UMB), Alexandru şi Traian Horpos (Straco Grup).
Valoarea totală estimată a contractului şi anunţată de CNADNR este între 316,7 milioane lei (circa 70 de milioane de euro) şi 348,4 milioane lei (78 milioane euro), ceea ce înseamnă că preţul per kilometru este între 8 şi 9 milioane euro.
Pe unde trece autostrada
Sectorul 3A1 trece prin Gilău (km 0 -km 5), Garbau (km 5- km 13). "Traseul autostrăzii porneşte de la limita sectorului 2B, la nord-est de localitatea Gilău, traversând la km 0+267 un drum local (...). La km 0 + 650 traseul autostrăzii ocoleşte cimitirul localităţii Gilău, pe la nord de acesta. În continuare autostrada traversează diferite văi şi pâraie (...)", se arată într-o fişă a CNADNR.
Pe traseul segmentului de autostradă va exista un viaduct cu o înălţime maximă de 27 de metri, dar constructorii contactaţi de gândul spun că traseul nu este unul care să le pună probleme în ceea ce priveşte construcţia.
În ce condiţii constructorul care va câştiga licitaţia poate cere majorarea valorii contractului
Într-o fişă de date a CNADNR se menţi