În timp ce unele posturi TV au pregătit formate speciale de campanie, altele îşi vor adapta dezbaterile la şabloanele deja existente şi vor acorda spaţiu editorial alegerilor locale în emisiunile obişnuite.
Campania electorală în audiovizual începe peste doar două zile, la 11 mai. Cele mai multe dintre canalele de ştiri din România vor organiza dezbateri electorale în emisiunile deja existente. Doar Digi 24 şi The Money Channel lansează emisiuni speciale.
Antena 3 va aloca de-a lungul întregii zile spaţiu de emisie dezbaterilor electorale. „Toate emisiunile sunt declarate electorale pentru a ne permite adaptarea la evenimentele în desfăşurare. Astfel, vom aloca tronsoane orare în cadrul fiecărei producţii, dacă evenimentele o impun", au declarat reprezentanţii postului, pentru „Adevărul". De asemenea, Realitatea TV va difuza dezbateri moderate de prezentatorii postului, buletine de ştiri electorale, dar şi sondaje preelectorale şi exit-polluri. Pe 10 iunie, la ora 21.00, postul lui Elan Schwartzenberg va difuza estimări privind rezultatele alegerilor din Bucureşti (capitala şi cele şase sectoare), şi mai multe oraşe printre care se numără Craiova, Iaşi şi Cluj.
„Alege pentru România", la românia tv
Nici România TV nu va veni cu formate noi, dar va avea jurnale electorale şi emisiuni de dezbatere electorală, mulate pe şablonul editorial deja existent, toate reunite sub sloganul „Alege pentru România". Posturile B1 TV şi TVR Info se află în aceeaşi situaţie şi spun că vor acorda spaţiu editorial campaniei electorale locale în emisiunile deja existente.
Digi 24 şi Money Channel, formate speciale
Digi 24 acordă o atenţie deosebită campaniei electorale şi iese în stradă, cu un studio mobil. Astfel, de pe 21 mai până pe 7 iunie, o redacţie de ştiri mobilă pleacă în caravana „Alege Digi 24" ce se va desfăşura în 13 oraşe. De luni pân