Da, Marian Crisan era atat de fericit cand l-am sunat sa-l felicit incat numai dupa cinci minute si-a dat seama cu cine vorbeste. „Ce faci?” „Sunt aici in spate, la sampanie cu De Niro...” Nu se astepta sa castige, nu-i spusese nimeni de dinainte. Bravo lui! Ce lansare nemaipomenita pentru cineva despre care pana ieri nu se stia nimic.
Jurnal de Cannes: (1); (2); (3); (4);(5); (6); (7); (8); (9)
El a mai facut cateva scurtmetraje pana acum - „Ajutor”, „Aftershave”, „La Multi Ani”, „Portret de familie” si „Amatorul” (cel mai cunoscut, premiat pentru scenariul la DaKINO), realizand de cand a terminat UNATC-ul, din 1999, mult mai multe videoclipuri. Inainte cu cateva zile de Cannes filma unul pentru Ca$$a Locco.
„Megatron” e un film apropiat de trendul povestilor simple, rupte din viata, si se inspira dintr-o poveste reala, aflata de cineast de la o prietena. De cate ori are ocazia, aceasta isi duce copilul din Salonta la Oradea, ca sa se distreze la McDonald’s.
Sa recapitulam: anul trecut, Palme d’Or pentru lungmetraj („3 luni, 3 saptamani si 2 zile” de Cristian Mungiu) si Premiul sectiunii „Un Certain Regard” („California Dreamin’” de Cristian Nemescu). In urma cu doi ani, Premiul Sectiunii „Un Certain Regard” obtinut de Cristi Puiu cu „Moartea domnului Lazarescu”. In urma cu trei ani, Corneliu Porumboiu obtine cu „A fost sau n-a fost?” Premiul Caméra d’Or, iar Dorotheea Petre Premiul de interpretare feminina la sectiunea „Un Certain Regard” pentru rolul din „Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii” de Catalin Mitulescu.
Acelasi Catalin Mitulescu obtinuse in 2004 Palme d’Or-ul pentru scurtmetraj, cu „Trafic”, iar in acelasi an, Corneliu Porumboiu obtinea Premiul II la sectiunea Cinéfondation cu „Calatorie la oras”. Iar la anul se anunta alte filme romanesti care ar putea ajunge la Cannes. Nu mai simt nevoia sa adaug ni