n toamna lui 2010, în cadrul Salonului auto de la Paris, constructorul britanic ce avea ca acţionar majoritar pe Proton dezvăluia planurile sale până în 2015. Ofensiva era prefigurată pe atunci de lansarea a nu mai puţin de cinci noi prototipuri: coupe-urile Elan, Elise, Elite, Esprit şi Eterne-GT-ul cu patru uşi şi locuri individuale.
Proprietarul Lotus, Proton, a fost vândut însă unui conglomerat malaez, DRB-Hicom, iar în urma reducerii bugetelor de dezvoltare, proiectul magnificului Esprit, desenat într-o reinterpretare modernă şi încântătoare, a intrat în conservare.
Seria Esprit este, probabil, cea mai cunoscută serie de modele din istoria mărcii britanice. Designul primei generaţii, lansată în 1976, a fost semnat de Giorgio Giugiaro. Imaginea futuristă a maşinii a determinat inclusiv întreruperea şirului de apariţii a modelelor Aston Martin în filmele cu James Bond, personajul jucat de Roger Moore adoptând un Esprit pentru două astfel de filme: “For your eyes only”şi “The spy who loved me”. Esprit-ul a mai cunoscut celebritatea prin apariţia din 1990 în filmul “Pretty women”, personajul Juliei Roberts reuşind să stăpânească bolidul mult mai bine ca stângaciul milionar interpretat de Richard Gere. Esprit şi-a încetat cariera comercială în 2003, după 27 de ani.
“Simfonia” V8 a noului Lotus Esprit ar putea deveni o referinţă pentru supercarurile moderne, aşa cum vechiul model lansat în 1976 a fost reprezentativ pe o perioadă extrem de lungă de timp. Noul Esprit, prezentat acum trei ani, intenţiona să preia rolul de armă super-eficientă a mărcii, având o motorizare V8 de 5.0 litri şi 620 CP amplasată central. Coupe-ul cu un “styling” elegant şi carismatic oferea numai două locuri şi cântărea doar 1.450 kg. Performanţele sale în acceleraţie grăiau de la sine, de la 0 la 100 km/h în 3,3 secunde, iar viteza maximă era de 330 km/h. Automobilul beneficia