Ministerul Educației, Ecaterina Andronescu, promite să resusciteze proiectul școlilor profesionale, pe care l-a stopat ea însăși în 2009. Deocamdată, recunoaște ministrul, nu s-a găsit o soluție viabilă.
Ministrul Educație a declarat, astăzi, că unul dintre principalele obiective, ale următoarelor două luni, este regândirea ideii de școală profesională și de liceu tehnologic.
"Nu îmi este foarte clar care este cea mai potrivită formulă. În 2011, şcolile profesionale au devenit total neatractive, şi atunci am hotărât să le transform în şcoli de arte şi meserii. Trebuie să definim domeniile în care angajatorii au nevoie de specialişti în anumite meserii. În funcţie de aceste nevoi, putem încheia parteneriate între angajatori şi unităţile de învăţământ prin care şcoala se angajează să pregătească specialişti, iar angajatorul să preia absolvenţii în cea mai mare parte a lor", a explicat Andronescu.
Ministrul a vorbit și despre extinderea numărului de școli postliceale.
"De asemenea, după ce definim domeniile în care regândim liceele tehnologice, dar şi şcolile postliceale, să trecem la faza redactării manualelor de specialitate. Există şi nivelul următor din şcolile postliceale şi putem extinde aceste şcoli pentru anul şcolar următor", a apreciat Ecaterina Andronescu.
În ceea ce priveşte bacalaureatul profesional, ministrul Educaţiei a subliniat faptul că acesta nu va influenţa bacalaureatul naţional, singurele deosebiri fiind susţinerea unui proiect pe domeniul liceului absolvit, precum şi o probă practică.
"Anul acesta au rămas circa 150.000 de absolvenţi liceu care nu sunt încadraţi pe piaţa muncii şi astfel m-am gândit la formula de bacalaureat profesional, care nu afectează bacalaureatul naţional, acesta din urmă rămânând identic. Bacalaureatul profesional urmează să accentueze competenţele integrării pe piaţa muncii şi disciplinele. B