Compania Coca-Cola a demarat restructurarea departamentelor de marketing si publicitate, subordonandu-le unui singur manager, relateaza The New York Times.
Grupul a anuntat ca doreste o noua strategie pentru divizia Europa, Asia si Orientul Mijlociu. Astfel, Sandy Allan, presedintele pentru Europa, Eurasia si Orientul Mijlociu, se va retrage, iar Mary Minnick, presedintele Coca-Cola Asia va prelua conducerea noului departament, urmand sa supravegheze activitatea de marketing si dezvoltare strategica.
Coca-Cola, care are sediul la Atlanta, se straduieste sa redreseze vanzarile de bauturi racoritoare din America de Nord si de pe alte piete importante, consumatorii orientandu-se din ce in ce mai mult catre bauturile mai sanatoase si catre apa minerala. Pe masura ce numarul pietelor saturate se mareste, castigurile din cola pot fi obtinute doar din acapararea clientilor concurentei, considera analistii.
Coca-Cola, a carei faima a fost castigata inca din anii 1970 cu faimosul slogan "I'd like to teach the world to sing", a suferit din cauza unor campanii publicitare mai putin inspirate. Neville Isdell, directorul executiv al grupului, a anuntat toamna trecuta ca va creste bugetul de marketing al companiei, de la 2 miliarde de dolari (1,5 mld. euro) la 2,4 miliarde de dolari (1,8 mld. euro). Isdell s-a declarat nesatisfacut de performantele obtinute in 2004 si a avertizat ca redresarea completa nu va fi obtinuta in acest an. Volumul vanzarilor companiei Coca-Cola a avut o evolutie mult mai lenta, desi a crescut cu 3% in Europa si Asia si cu 4% in America Latina in aceeasi perioada.
Coca-Cola a folosit o strategie diferentiata in ultimii ani, spre deosebire de Pepsi, care a optat pentru o abordare globala a publicitatii,. Dar acest lucru se va schimba, din moment ce compania a decis sa isi modifice abordarea, unele spoturi urmand sa fie distribuite l