"Noi vrem pământ!", scria în urmă cu peste 100 de ani poetul George Coşbuc. După cantitatea de comentarii şi dezbateri pe care articolele despre autostrăzi publicate pe site-ul Ziarului Financiar le generează, putem afirma că românii spun în anul 2012: "Noi vrem autostrăzi! ".
În România există o adevărată "foame" de autostrăzi. Toată lumea discută şi este aproape obsedată de drumuri, parcă nimeni nu mai vrea nimic altceva. Nimeni nu mai vrea să fie în perioada comunistă, dar toată lumea se gândeşte la realizările lui Ceauşescu şi vrea proiecte mamut de infrastructură, fie că sunt ele autostrăzi, pasaje rutiere în oraş sau poduri peste Dunăre.
După ce săptămâna trecută circulaţia a fost deschisă pe autostrăzile Soarelui şi Bucureşti-Ploieşti, România a reuşit în sfârşit să treacă de pragul de 500 de kilometri de autostrăzi (dacă luăm în calcul şi tronsonul Cernavodă-Medgidia, care a fost deschis momentan doar la o bandă pe sens), un prag care însă tot ne situează la coada clasamentului european şi chiar regional.
"Isteria" autostrăzilor şi a şoferilor disperaţi că nu pot ajunge din punctul A în punctul B mai repede şi mai în siguranţă ne cuprinde mai ales în perioada concediilor, când teoretic visăm la relaxare şi nu ne dorim să pierdem timp preţios stând în trafic "bară la bară".
Primul weekend de după inaugurarea tronsoanelor Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa a demonstrat că problema mersului la mare "bară la bară" de sâmbătă dimineaţa şi de duminică seara nu s-a rezolvat încă. Mai mulţi cititori ai Ziarului Financiar au spus luni dimineaţă că au făcut chiar şi 5-6 ore din staţiuni precum Neptun sau Eforie până în Capitală. Principalele probleme au fost între staţiuni şi nodul rutier de la Agigea, de la intrarea pe autostrada Soarelui, precum şi pe tronsonul Cernavodă-Medgidia, unde se circulă la o bandă pe sens.
Datele Compani