Omul de afaceri Michael Schmidt, care a adus marca BMW in Romania in urma cu 18 ani, vorbeste despre mediul de afaceri si vacante intr-un interviu acordat Wall-Street.ro. Anul acesta, Schmidt nu va mai face investitii in Germania sau Romania dorind sa isi consolideze business-ul, pentru ca in 2014 se asteapta la volumele de vanzari de dinainte de criza.
Wall-Street.ro: Cum vedeti mediul de afaceri din Romania?
Michael Schmidt: Turbulentele politice nu sunt bune pentru mediul de afaceri, automat da impuls pentru nesiguranta, pentru banci, investitii straine. Mai avem de asteptat pana se adapteaza legislatia la cea europeana.
Wall-Street.ro: Ce estimari aveti pentru piata auto din Romania anul acesta?
Michael Schmidt: Pe segmentul premium vedem o crestere de 10%. In 2014 ar putea sa isi revina piata la cifrele din 2007-2008.
Wall-Street.ro: Un curs leu/euro mai mic ar putea ajuta piata auto?
Michael Schmidt: Nu cred.
Wall-Street.ro: Cum merge business-ul in Germania? A trecut criza?
Michael Schmidt: In Germania nu s-a simtit nicio criza. Domeniul auto a mers bine. Toti producatorii au avut cresteri.
Afacerile din Germania vor ajunge la 90 de milioane de euro in 2012.
Wall-Street.ro: Ce vanzari aveti in Germania?
Michael Schmidt: Am vandut peste 1.000 de masini BMW noi si tot cam atatea second-hand. La un dealer tot timpul este paritatea de cel putin un vehicul nou la unul rulat. La un dealer bun raportul e si de un vehicul nou la doua second-hand.
La Mini avem 150 de unitati si 15 Rolls-Royce.
Wall-Street.ro: Mai faceti investitii in Germania?
Michael Schmidt: Nu. Vreau sa imi consolidez echipa.
Wall-Street.ro: Ce pasiuni aveti?
Michael Schmidt: Business-ul pe care il am.
Wall-Street.ro: Unde mergeti in vacanta?
Michael Schmidt: