"Antenele" lui Dan Voiculescu, Kanal D, Prima TV şi Telesport şi-au oficializat, săptămâna trecută, ofertele de publicitate pentru anul viitor. Antena 1 şi Prima TV impun clienţilor să "Antenele" lui Dan Voiculescu, Kanal D, Prima TV şi Telesport şi-au oficializat, săptămâna trecută, ofertele de publicitate pentru anul viitor.
Antena 1 şi Prima TV impun clienţilor să investească cele mai mari bugete pentru a putea negocia pe punctul rating. Deşi anunţă scumpiri, Kanal D cere sume mult mai mici decât televiziunile de mare audienţă.
Dacă pentru 2008 s-a observat o tendinţă de a vinde spaţiu publicitar în lei, televiziunile trustului Intact, Prima TV şi Telesport vor continua să negocieze în euro. Cu toate acestea, plata către CLIR Media, regie care vinde spaţiu publicitar pentru televiziunile trustului Intact, se va face în lei. Fiecare televiziune operează cu trei sisteme de plată.
Primul, plata la CPP (Cost Per Point), reprezintă costul unui punct de rating, conform datelor furnizate de GfK, institut care va măsura audienţele tv începând de anul viitor. Al doilea este cel la rate-card, adică în funcţie de o listă de preţuri stabilită de fiecare staţie tv în parte, ţinându-se cont de intervalele orare şi emisiunile acestora. Ultima posibilitate de negociere a tarifelor de publicitate este liniaritatea, un discount care se aplică în funcţie de durata spotului.
Kanal D visează la Liga I
Postul tv aparţinând gigantului turcesc Dogan Group are, pentru anul viitor, planuri destul de îndrăzneţe. Televiziunea va începe negocieri cu importanţi distribuitori de filme (Paramount, Buena Vista, DreamWorks, Pixar), iar sumele rezervate acestor producţii, în următorii trei ani, sunt de aproximativ 5.000.000 de euro. Mai mult, televiziunea îşi propune să prelungească contractul pentru difuzarea meciurilor de fotbal din Liga I.