Piata de online din Romania se afla inca in plina criza economica si aceasta nu se va termina prea curand, dovezi fiind banii putini dar si lipsa de proiecte majore din ultimii doi ani. Vezi ce parere are Dragos Novac, seful Metropotam, despre jucatorii si proiectele din Internetul romanesc, ce planuri are cu Metropotam si daca are in plan un exit din companie.
Dragos Novac este unul dintre cei mai cunoscuti oameni din online-ul romanesc, managing director la Metropotam.ro si co-fondator la Krogos Software, inca din 2003. El are experienta in mai multe domenii, fiind masterand in economie.
Wall-Street.ro: Pe ce proiecte ai ales sa te axezi in perioada de criza, dintre Metropotam, Urbee, Coolio si altele pe care le ai in portofoliu?
Dragos Novac: De doi ani ne axam exclusiv pe Metropotam si Urbee. Am realizat ca nu merita sa ne raspandim eforturile financiare si pe celelalte proiecte asa ca pe acelea le-am pus la conservare.
W-S.ro: Cum merge partea de mobil, cati utilizatori atrageti?
DN: Nu conteaza cati utilizatori sunt, conteaza cati bani vin. Si sunt la fel de putini ca atunci cand noi ne-am apucat sa facem pionierat - am fost primii din Romania care au scos o astfel de aplicatie pentru mobil, pentru consumatori. Daca Internetul merge atat de prost, de ce ar merge mobilul mai bine? Mobilul este cum era Internetul in anul 2000. Tu ai auzit de vreo campanie pe terminale mobile?
W-S.ro: Sunt cateva.
DN: Nu sunt campanii notabile, sunt componente ale campaniilor mari, de pe alte medii. Sunt mici cifrele si pana nu creste Internetul la o suma semnificativa nu ma astept sa creasca, desi folosirea la nivel de consumator evolueaza. Agentiile de media nu sunt interesate sa faca astfel de campanii pentru ca nu este eficient si pe ele asta le intereseaza, intr-un final.
W-S.ro: In SUA este un curent mai