Inovatia a devenit un ”buzzword”, unul din acele cuvinte – bagheta magica inzestrata cu puterea sa rezolve toate lucrurile cu care ne confruntam intr-o perioada de scadere si incertitudine.
Insa asta inseamna ca producem intr-adevar mai multa inovatie? Nu neaparat.
Pentru a deveni prielnic pentru semintele inovatiei, “terenul” organizational are de indeplinit cateva criterii. Atunci cand organizatiile nu ofera terenul potrivit, semintele generate de creativitatea si expertiza individuala a membrilor mor in stadiul de bulbi. Sau rodesc in alta parte, uneori in initiative antreprenoriale ale fostilor angajati corporatisti care ajung la concluzia ca inovatia in corporatie este o contradictie in termeni si decid sa isi sadeasca ideile pe teren propriu.
Deci cum sa dezvoltam un teren fertil pentru inovatie in organizatiile noastre?
Raspunsul tine desigur de fiecare context in parte, insa intrebarile de mai jos va pot oferi cateva puncte de pornire:
1) Cat de tare se aude angajamentul fata de inovatie?
Inovatia presupune o implicare mai mare din partea oamenilor, o iesire din zona de confort, un “extra-mile”.
Din pacate, introducerea de recompense financiare nu e suficienta pentru a stimula o asemenea implicare, pentru ca banii nu pot crea entuziasmul si inspiratia care genereaza inovatia, ci pot crea cel mult un efort pe termen scurt, un efort lipsit de pasiune si creativitate.
Pentru a crea angajament fata de inovatie, e nevoie de actiuni concrete si mesaje constante si sincere ale liderilor, care sa ii convinga pe oameni ca inovatia e importanta, ca se poate face, ca va fi recunoscuta si sprijinita.
2) Cat de diverse sunt perspectivele implicate in oferirea ideilor?
Este mult mai confortabil sa schimbam idei cu oameni care ne seamana, cu care impartast