Conform raportului de cercetare "YouBus. Tendinte in activitati, preferinte si consum. Primavara-Vara 2013", realizat de platforma Youth Monitor, cele mai raspandite electronice printre tinerii din Romania sunt smartphone-urile (51,3%), laptopurile (52,9%) și camerele foto digitale (53,9%).
Smartphone-urile continua sa fie cele mai dorite gadget-uri: 15,1 % dintre tineri intentioneaza sa achizitioneze un smartphone in perioada imediat urmatoare, in timp ce 10,1% sunt interesati in achizitionarea unei tablete, devansand astfel laptopurile (9,6 %).
Intenția de cumparare pentru o camera digitala este de 7,1% in urmatoarea luna, iar pentru console de jocuri de doar 4,4%. Se preconizeaza insa o crestere a intentiei de achizitie pentru console in urmatoarele trimestre, odata cu lansarea pe piata a noilor generatii de la Microsoft si Sony.
In ceea ce priveste afinitatea pentru branduri, tinerii din Romania sunt parțial aliniati cu piata mondiala, cei mai multi dintre ei alegand telefoanele Samsung (35,8%). Pe locul al doilea, persista afinitatea pentru Nokia, probabil si datorita operatiunilor derulate in Romania de catre gigantul finlandez. Astfel, 34,1 % dintre tineri continua sa aleaga Nokia, in timp ce Apple se afla pe locul 3 cu doar 8,4 % afinitate printre tineri, lucru datorat si costului prohibitiv pentru marea majoritate a tinerilor care inca nu au un job stabil.
Citeste si:Rata de penetrare a smartphone-uri a ajuns la 27% si se va dubla pana in 2017Cat cheltuiesc romanii pentru achizitia unui smartphone si ce sistem de operare preferaPenetrarea smartphone-urilor in Romania, de aproape patru ori mai redusa comparativ cu Europa
Loialitatea fata de brand nu se transmite insa de la telefoane mobile la tablete, in plan regional, tinerii din Romania avand grade diferite de afinitate fata de Samsung si Apple.
Vestea buna este ca produca