Companiile au început să-şi trimită angajaţii la evenimente de networking şi îi lasă să folosească reţelele de socializare în timpul serviciului, în speranţa că vor putea atrage clienţi noi, care să-i ajute să-şi crească afacerile într-o perioadă în care volumul de vânzări a scăzut foarte mult.
"Am participat la un eveniment de networking pentru că m-a trimis şeful meu. După eveniment, am primit oferte de colaborare din partea celor cu care am vorbit, însă până acum nu s-a concretizat nimic, deşi oamenii par a fi deschişi către parteneriate", susţine Ionuţ, business development manager în cadrul unei agenţii de turism.
Una dintre companiile care organizează evenimente de networking pe piaţa locală este Business Network International (BNI), prezentă în România de trei ani şi jumătate, fiind o franciză a unei companii britanice.
"Una dintre cele mai mari greşeli făcute la un eveniment de networking este să încerci să vinzi. Cei care vin la aceste evenimente vor să facă primul pas pentru relaţionare. Organizăm între 3 şi 4 evenimente de networking pe an şi, de regulă, se întorc jumătate din participanţii la eveniment, care vin însoţiţi de alte persoane noi", susţine Ana Maria Mihăilă, general manager în cadrul BNI, companie care a organizat recent un eveniment de networking la care au participat 150 de manageri şi angajaţi, mai ales din companiile mici şi mijlocii.
"În urma recomandărilor care se dau în cadrul întâlnirilor, participanţii completează nişte formulare care rămân anonime, prin care mulţumesc pentru recomandarea din cadrul evenimentului, spunând ce profit i-a adus respectivul parteneriat", mai spune Mihăilă, care susţiune că anul trecut evenimentele organizate au generat un profit de 500.000 de euro participanţilor.
Nu încercaţi să vindeţi de la prima întâlnire
Una dintre regulile de networking spune că persoane