Pe drumul naţional 66, care face legătura între Craiova şi Deva, se lucrează încă din 2003. Cei 294 de kilometri au fost împărţiţi în tronsoane şi atribuiţi prin licitaţii. Banii au fost obţinuţi de la Banca Europeană de Investiţii, în proporţie de 50%, restul finanţării fiind asigurată de la buget. De curând, un tronson de 44 de kilometri, Rovinari – Bumbeşti Jiu a rămas fără constructor. Neîndeplinirea obligaţiilor contractuale a fost cauza rezilierii contractului. Acesta a fost atribuit în 2007 şi în 4 ani de „şantier” au fost realizate 5,8% din lucrări.
În tot acest timp, câştigătorul licitaţiei, firma Vegyepszer International Ltd, a primit în jur de 4,6 milioane de euro, valoarea totală a contractului fiind de 25 de milioane de euro, din care jumătate finanţare BEI. „Inginerul va emite conform condiţiilor contractuale suma care se cuvine Beneficiarului (CNADNR) în urma daunelor produse de Contractor pentru neexecutarea lucrărilor”, se arată în comunicatul Companiei. În acest moment reparaţiile sectorului de drum au ajuns în curtea DRDP Craiova.
„Contractul de execuţie lucrări de reabilitare DN66, Rovinari – Bumbeşti Jiu, a fost reziliat. În data de 17.10.2011 s-a transmis notificarea de reziliere, aceasta devenind efectivă începând cu data de 01.11.2011. Lucrările de reparaţii vor fi realizate de către DRDP Craiova, costurile urmând a fi imputate Constructorului. În prezent se pregătesc documentele necesare pentru organizarea licitaţiei în vederea achiziţionării de servicii pentru întocmire SF, revizuire PT, DDE şi elaborarea documentaţiei de licitaţie pentru contractul de execuţie”, se precizează într-un răspuns al Ministerului Transporturilor.
Luna trecută s-a reuşit finalizarea unui tronson din DN 66, cel dintre Baru şi Haţeg, tronson în lungime de 25 de kilometri. Lotul face parte din porţiunea cuprinsă între Simeria şi Petroşani,