Reprezentantii producatorilor si ai supermarketurilor au semnat miercuri dimineata Codul de bune practici intre furnizori si comercianti, documentul care "optimizeaza si clarifica" relatiile comerciale dintre acestia. Codul prevede existenta unui contract cadru, elimina obligativitatea ca furnizorii sa nu vanda sub pretul oferit supermarketului, precum si obligatia ca producatorii sa plateasca acele taxe ascunse pana acum - de marketing si deschiderea unoi noi magazine - si prevede ca pretul de vanzare este negociabil.
Unii producatori/furnizori considera ca documentul trebuie sa fie urma de un act legislativ, ca sa existe garantia ca el va fi respectat, in timp ce ministrul Dacian Ciolos crede ca este in joc prestigiul semnatarilor daca vor incalca prevederile documentului.
Codul de bune practici va intra in vigoare numai dupa ce Consiliul Concurentei - caruia urmeaza a-i fi inaintat - va confirma faptul ca prin continutul lui nu se incalca legislatia privind concurenta, se arata in document.
Semnatarii codului au fost reprezentantii Metro Cash&Carry, Real Hypermarket, Cora, Selgros Cash&Carry, Carrefour, Auchan si Kaufland, din partea retailerilor, si reprezentantii Romalimenta, Asociatia Romana a Carnii, Asociatia Patronala din Industria Laptelui, Patronatul National al Viei si Vinului, Rompan, Patronatul Roman al Carnii de Porc si Uniunea Nationala a Crescatorilor de Pasari, din partea patronatelor din industria alimentara.
Potrivit documentului, Codul va fi respectat "de semnatari, precum si de orice alta persoana juridica ce face parte din categoria furnizorilor si comerciantilor, care declara expres ca intelege sa isi insuseasca principiile lui printr-o prevedere expresa in preambulul contractului".
Ce prevede Codul?
Pretul de vanzare al producatorului este negociabil cu fiecare supermarket. El tine