Poşta Austriacă, cu afaceri de 2,3 miliarde de euro din servicii poştale şi curierat, a intrat pe piaţa românească prin achiziţia a 26% din firma românească PostMaster, care distribuie pliante şi alte materiale cu o greutate de peste 50 de grame în cutiile poştale.
"Mărimea pieţei româneşti, numărul mare de companii austriece şi mai ales liberalizarea pieţei serviciilor poştale din 2013 (când Poşta Română îşi pierde monopolul pe trimiterile poştale sub 50 de grame) au fost elementele pe care le-am luat în considerare când am decis să intrăm pe piaţă locală", a declarat Andreas Dragosits, director mail division în cadrul Poştei Austriece.
Austrian Post (Poşta Austriacă) activează pe 11 pieţe, la care se adaugă de anul acesta şi piaţa românească, aproape 30% din veniturile totale ale companiei fiind generate de activitatea de pe pieţele externe. Poşta Austriacă activează atât pe segmentul serviciilor poştale, cât şi pe cel al coletelor şi logistică. Anul trecut Poşta Austriacă, o afacere controlată de stat (51%, restul de acţiuni fiind listate), a raportat un profit EBITDA de 262 mil. euro. În companie lucrează 25.000 de oameni. Spre comparaţie, Poşta Română - un monopol de stat pe piaţa locală - a avut în ultimii doi ani pierderi cumulate de 300 mil. lei pe piaţa locală. O oportunitate de dezvoltare din liberalizarea pieţei serviciilor poştale a văzut şi poşta franceză. Astfel că în 2009 La Poste a cumpărat prin Mediapost 60% din acţiunile unei companii de distribuţie pliante în cutii poştale, Inbox Marketing (cu afaceri de 8 mil. euro la acea vreme). Prin bifarea acelei tranzacţii, a cărei valoare nu a fost făcută publică, La Poste a ajuns la a doua achiziţie pe piaţa românească, după ce o altă subsidiară a sa, compania GeoPost, cumpărase în 2008 împreună cu grupul turc Yurtici Kargo 80% din curierul