A deschis ultima editie a Berlinalei nu pentru ca e un film remarcabil, ci pentru ca e o coproductie (scumpa) americano-germana. Dupa debutul stralucitor cu "Lola Rennt", drama "Heaven" sau elaboratul "Parfumul", Tom Tykwer isi incearca fortele intr-un thriller de actualitate si de "larga respiratie". Lola are de ce fugi cat o tin picioarele. Creatorul ei a alunecat pe panta conformismului. Filmul intra pe ecranele romanesti in 27 martie.
Louis Salinger e un agent al Interpolului care isi pune toata energia in incercarea de a demonstra legaturile dintre o importanta banca internationala si retelele de crima organizata. Interpretat de britanicul Clive Owen, Salinger e un tip semi-ingalat, semi-obsedat si cu un trecut neclar, dar care are oricum mai multa consistenta decat procurorul american interpretat de Naomi Watts.
Celelalte personaje sunt si mai lipsite de profil, inclusiv fostul agent STASI aflat in slujba imperialistilor verosi si interpretat de respectatul actor german Armin Mueller-Stahl.
Odiseea celor doua personaje principale e gazduita pe rand de locatii futuriste din Berlin si Luxemburg, sau de locatii cu parfum local din Istanbul, Milano, Lyon ori New York (faimosul Muzeu Guggenheim a fost filmat totusi din exterior, interiorul - care e distrus in film, fiind reconstituit in Germania).
Globalizarea tradusa in termenii thrillerului de azi inseamna nu doar echipa internationala, ci si relocarea rapida a eroilor de pe un meridian pe altul (in orice mediu acestia se descurca exemplar, ca si cum ar fi trait acolo de-o viata). Dar "The International" nu e seria "Bourne", care a ridicat inteligent acest gen cinematografic la nivelul unei curse de 100 de metri garduri.
Filmul lui Tykwer nu are suflul, viteza, simplitatea si eficacitatea lui "Bourne".
Detaliile felului in care lucreaza banca r