Decât să dea 200 de lei pe o haină nouă, clienţii preferă una veche, dar la un preţ de peste 15 ori mai mic.
Vremurile de criză care s-au abătut asupra băcăuanilor în ultimul an umflă conturile comercianţilor de haine şi încălţăminte din pieţe. Obişnuiţi să meargă la cumpărături în mall-uri sau magazine cu vestimentaţie de firmă, unii şi-au redus pretenţiile după ce veniturile le-au fost drastic afectate de criza economică şi s-au orientat spre produse mai ieftine. Schimbarea comportamentului şi-a lăsat amprenta asupra garderobei, dar le-a mărit profitul comercianţilor din pieţe sau al celor care vând produse second-hand.
„Noi vindem haine pentru cei care nu-şi permit lucruri foarte scumpe. Calitatea produselor nu este aceeaşi ca la îmbrăcămintea de firmă, dar acum, pe vremuri de criză, ceea ce contează mai mult este preţul. Vânzările au crescut cu aproape 20% faţă de anul trecut“, ne-a declarat Raluca Bordeianu, vânzătoare la unul dintre standurile situate în Piaţa Centrală.
Hainele noi sunt doar o amintire
Nu toţi băcăuanii sunt însă dispuşi să renunţe la hainele de marcă. Chiar dacă se plâng că veniturile s-au micşorat considerabil în ultimul an, cei care pun preţ pe etichetă au găsit totuşi o soluţie salvatoare: magazinele cu produse second- hand.
„La început am fost reticent în privinţa acestui gen de magazin. Acum m-am obişnuit. Sunt haine foarte bune, de o calitate net superioară celor din piaţă şi mult mai ieftine. Produsele sunt de firmă şi asta mă bucură foarte mult, pentru că eu ţin la calitate”, ne-a spus Cristian Fânaru, un băcăuan care a învăţat reţeta supravieţurii pe timp de criză. Dacă băcăuanii au găsit deja soluţii pentru a-şi procura haine de firmă la preţuri mici, administratorii magazinelor cu produse noi nu-şi mai găsesc liniştea.
„Numărul clienţilor a scăzut drastic în ultimul an. Am avut vânzări când a