"Vrem să vedem dacă ceea ce decidem la Bucureşti se regăseşte şi în teritoriu. Sunt bucuros că ceea ce am primit ca informare la Bucureşti se confirmă la Oradea", a explicat ieri premierul Emil Boc ca o explicaţie asupra motivului vizitei sale în Bihor.
Domnia sa s-a declarat mulţumit de lucrările la şoseaua de centură, care s-au desfăşurat într-un ritm destul de alert după asigurarea finanţării de către CNADR, cerându-i constructorului ca până pe 1 decembrie, de Ziua Naţională a României, să se poată circula în condiţii normale pe noua centură măcar pe două benzi, dacă nu chiar pe patru.
În ceea ce priveşte Autostrada Transilvania, prim-ministrul se declară convins că românii vor putea circula, în această toamnă, pe cei 42 de kilometri între Turda şi Gilău. La rândul său, ministrul Transporturilor Radu Berceanu a precizat că în urma vizitei pe care a efectuat-o ieri împreună cu premierul Boc la şantierul Bechtel de la Chiribiş va hotărî dacă vor continua sau nu lucrările şi pe tronsonul bihorean.
"Noi avem o sumă relativ importantă anul acesta în buget pentru Autrostrada Transilvania şi vreau să văd dacă din aceşti bani putem aloca o parte şi pentru acest tronson. Am făcut o estimare şi cred că putem lucra ceva mai mult şi aici", a declarat Berceanu. Cât priveşte noile informaţii apărute în presă conform cărora Tronsonul 3C al Autostrăzii Transilvania, respectiv porţiunea Suplacu de Barcău - Borş, este blocat din cauza unui viaduct de 1,6 kilometri, realizat în proporţie de 35%, dar care se termină tocmai într-unul dintre câmpurile petrolifere ale companiei Petrom, Berceanu susţine că responsabilitatea pentru această "variantă scumpă" o poartă fostul ministrul de resort Miron Mitrea şi fostul secretar de stat din acelaşi minister Sorin Bota, actualmente senator PSD de Maramureş şi responsabilul Comisiei de Transporturi din PSD