O generaţie cu sisteme de asistare revoluţionare. Chiar dacă noul Passat nu câştigă premiul de „frumosul clasei“, este cu siguranţă cel mai competent din segment.
După şase generaţii de Volkswagen Passat şi 15 milioane de exemplare vândute, noul model are - paradoxal - complicata, dar şi simpla misiune de a continua acest succes. Aşa cum recunoaşte Walter da Silva, boss-ul designului la grupul VW, a desena un nou model este o luptă sinuoasă între evoluţie şi revoluţie. Până acum, de cele mai multe ori, a câştigat evoluţia.
Click aici pentru VIDEO.
Este şi cazul noului Passat care rămâne destul de conservator, abordând un limbaj vizual „foarte VW", împrumutând faţa şi spatele de la noul Phaeton, semnul cel mai clar pentru dorinţa up-market. Totuşi, da Silva a realizat o subtilă evoluţie spre emoţional atunci când vine vorba de interior. Planşa de bord este simplă, dar plăcută şi reprezintă un salt substanţial faţă de actuala generaţie.
Tehnologii de top
Noul Passat respiră tehnologie prin toţii „porii", fiind primul în segment care intră cu dotări de siguranţă remarcabile, devenind un rival serios pentru liderul mondial în domeniu, Volvo. Passat are „fatigue detection", care descoperă că eşti uşor obosit şi te invită la o pauză şi o cafea. VW a mai cuplat Adaptive Cruise Control cu Front Assist şi City Emergency Braking Function.
Sistemul funcţionează între 5 şi 210 km/h oferind serviciile clasice de asistare a rulării - cu încetinire la întâlnirea cu maşinile din faţă care rulează la o viteză inferioară - dar şi o asistare eficientă în cazuri critice.
Tehnologie înseamnă mai mult confort. Un exemplu este „Easy Open", în fapt un senzor care sesizează mişcarea piciorului şi deschide automat portbagajul - o altă noutate absolută introdusă de noul Passat.
Desigur, aşa cum ne-am obişnuit la