E un fenomen straniu. Concerte de muzica de camera cu succes la tineri si un festival care functioneaza fara probleme intr-un an de criza. SoNoRo este copilul-minune al festivalurilor din Romania si, pentru multi, beneficiaza de un succes inexplicabil. Dar totul se dezleaga cand figura violistului Razvan Popovici, omul-idee din spatele SoNoRo, se lumineaza. E atat de pasionat de ceea ce face incat poate dezlega birocratia romaneasca, poate deschide portofelele sponsorilor si usile palatelor. Totul cu un singur scop: muzica. O muzica pe care nu o crede atotputernica, dar o stie capabila sa ne ofere ceva de care avem cu totii mare nevoie: linistea.
Vlad Mixich:SoNoRo nu e doar un festival de muzica, e mai curand o nebunie plina de sunete, gusturi, imagini, culori. De ce nu doar muzica?
Razvan Popovici: De ce nu? Nu exageram si nici nu o facem intr-un fel ieftin. De exemplu, la fiecare dintre festivalurile trecute aveam cate doua-trei viori Stradivarius sau Guarneri pe scena. Si anul acesta avem muzicieni care canta pe astfel de viori. De nenumarate ori mi s-a spus: neaparat trebuie angajata o firma de paza, cu bodyguarzi, si luati cu limuzina de la aeroport. Am refuzat. O doza de “understatement” e importanta. Ce facem acum: ne laudam cu instrumentele? Normal ca atunci lumea se va imbulzi la coada la bilete. Si? Ce-am facut? Vom avea mai mult public. Dar cred ca daca oamenii vin pentru altceva, nu pentru instrumentele faimoase, calitatea castiga fiind plasata in mijlocul bucatelor.
"Si-a scos vioara si le-a cantat Mozart. Si-au acoperit urechile si au facut dansuri de exorcizare."
V.M.:De ce crezi ca se asculta atat de multa muzica proasta in Romania?
Razvan Popovici: Se asculta muzica proasta peste tot. Si la noi e obsesia asta cu muzica semi-populara. Eu am descoperit Taraf TV anul trecut. M-am crucit cand am vazut. Nu