Pentru Bogdan Enoiu, seful de peste mai mult de un deceniu al grupului de comunicare McCann Erickson Romania, 2008 a fost un an pe care trebuie sa-l uitam rapid pentru ca nu ne vom mai intalni foarte curand cu el, 2009 este un an pierdut din cauza guvernantilor, 2010 va fi la fel de prost si trebuie sa ne pregatim inca de pe acum pentru 2011 cand putem spera la o crestere pentru piata media.
"Ne pregatim pentru un 2010 mai prost ca 2009. In ansamblu, 2010 va fi un an de ajustare. Anul viitor, furnizorii de media trebuie sa vina cu preturi competitive, astfel incat sa relansam consumul, iar in 2011 sa vedem o crestere a pietei media chiar si cu 5%, pragul psihologic". In 2008, piata media s-a invartit in jurul a 550-600 mil. euro.
Enoiu, 50 de ani, considera ca important pentru acest an este ca locurile de munca din mediul privat sa se pastreze. "Noi, publicitatea, vedem printre primii cresterea economica, iar cresterea o putem adecva. Chiar daca sacrificam marja de profit in sectorul privat trebuie mentinute locurile de munca, sunt importante pentru angajati".
In conditiile in care piata de publicitate scade dramatic in acest an, companiile fiind nevoite sa taie la sange banii alocati marketingului, avand in vedere ca cererea de bunuri si servicii a scazut, Enoiu si-a stabilit ca obiective sa scada cat mai putin si sa castige cota de piata de la cei pentru care 2009 este un an prea greu de supravietuit.
Dar mai mult decat atat, el si-a stabilit sa pastreze numarul de angajati ai grupului.
"Jobul meu este sa pastrez cele peste 275 de locuri de munca de la grupul McCann Erickson si sa generez profit, astfel incat finantele sa se poata baza ca grupul va plati taxe la bugetul de stat la nivelul celor de anul trecut". McCann Erickson vrea ca la finalul acestui an sa nu aiba o scadere mai mare de 10-12% a cifrei de afaceri in euro fata