Vanzarile lantului de restaurante fast-food McDonald's au scazut, pentru a doua luna la rand, fiind afectate de majorarea ratei somajului.
Astfel, in noiembrie, restaurantele deschise de cel putin un an au inregistrat scaderi de 0,6 procente, dupa ce, in octombrie, scazusera cu 0,1 procente, in Statele Unite, relateaza Associated Press. Totusi, in restul lumii, vanzarile au crescut cu 0,7 procente.
Desi scaderile nu sunt mari, au tras un semnal de alarma, avand in vedere ca McDonald's a fost una dintre companiile care a profitat din plin de criza, pana acum, meniul sau de un dolar fiind foarte popular. De exemplu, in noiembrie 2008, vanzarile crescusera cu 4,5 procente, in SUA, si 7,7 procente, la nivel mondial.
Rezultatele negative pentru noiembrie reprezinta doar a patra scadere lunara din Statele Unite, din ultimii 6 ani si jumatate.
Concurentii lantului de restaurante au luat, la randul lor, masuri, introducand meniuri extrem de ieftine. De exemplu, Taco Bell are un meniu de 79 de centi, iar Wendy's oferte de 2,99 de dolari. Nu in ultimul rand, Burger King, principalul rival, a introdus un hamburger de 1 dolar, caruia ii fac reclama ca fiind mai mare si mai bun decat oferta McDonald's.
"Se pare ca, dupa aproape sase ani de castiguri consistente, McDonald's trebuie sa munceasca mai mult pentru a avea profituri pe piata americana", a spus analistul Mark Basham, de la Standard & Poor's.
Acest lucru se intampla din cauza ratei somajului din SUA, de 10% in luna noiembrie, clientii renuntand la luarea mesei in oras.
In Europa, vanzarile au crescut cu 2,5 procente, datorita cresterii pietei din Marea Britanie si Franta.
Vanzarile lantului de restaurante fast-food McDonald's au scazut, pentru a doua luna la rand, fiind afectate de majorarea ratei somajului.
A