Valuri de mătase şi nori de tul i-au încântat pe cei prezenţi la Săptămâna Modei de la Paris, în timp ce în culise s-a încercat să se găsească soluţii pentru păstrarea luxului cu mijloace minime. Sursa: ReutersSursa: Reuters
1 /. Nume mari precum Christian Dior sau Giorgio Armani au oferit, timp de o oră, un spectacol sinonim cu opulenţa, iar noile revelaţii în materie de design vestimentar au dezvăluit faţa mai puţin strălucitoare a modei. Pe timp de criză, designerii aflaţi la început de drum aleg să îşi coasă singuri creaţiile pentru a-şi salva afacerea.
Din capitala mondială a modei, sfidând declinul financiar mondial, nu au lipsit nici casele cu tradiţie în domeniu şi nici vedetele de renume. Prezentă în primul rând la defilarea colecţiei Giorgio Armani, cântăreaţa Tina Turner a mărturisit că iubeşte hainele şi că alegerea unei vestimentaţii cât mai diverse îi creează o stare de bună dispoziţie.
Buna dispoziţie este, de fapt, factorul-cheie pentru reuşita unei colecţii haute couture, chiar şi în cazul celor mai scumpe branduri, având efecte colaterale pozitive şi asupra celorlalte produse ale mărcii, cum ar fi vânzările de parfumuri.
În ciuda promovării şi a sumelor imense investite în publicitate, branduri puternice precum Christian Lacroix sau Cacharel au căzut pradă declinului economic. Este de înţeles, în acest context, efortul caselor mai puţin cunoscute, care încearcă să supravieţuiască prin eleganţă şi cât mai mult curaj.
Implicaţii guvernamentale pentru salvarea celor mici
Guvernul de la Paris încearcă să ţină pe linia de plutire domeniul creaţiei vestimentare, unde sunt angajate 125.000 de persoane, şi a anunţat, ieri, că urmează să creeze “o bancă a modei” prin intermediul căreia să-i împrumute pe cei care au deschis afaceri în domeniu şi care se confruntă cu efectele crizei. @