Taxa auto va fi mărită dat fiind faptul că autorităţile încurajează schimbarea parcului de maşini cu maşini noi, şi nu cu maşini second hand, mai vechi de zece ani, a declarat, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, joi, la Suceava.
"Vom mări taxa auto pentru că nu ne permitem să casăm 180.000 de maşini şi să aducem maşini second hand. Cine îşi permite să aducă o maşină care deja poluează mai mult, să plătească o taxă suplimentară pentru că poluatorul plăteşte. Sprijinim cumpărarea de maşini noi. De la 1 ianuarie toate maşinile vor fi fabricate Euro 5" "a spus Borbely într-o conferinţă de presă.
Potrivit datelor deţinute de Ministerul Mediului, din cele 120.000 de maşini second hand care s-au adus anul acesta în România aproape 50% sunt maşini mai vechi de zece ani, a afirmat Borbely, potrivit Mediafax.
El a arătat că România are o producţie autohtonă de maşini accesibile, atât la Dacia, cât şi la Ford, care va porni cu mai multe tipuri de maşini şi că mai sunt numeroşi dealeri de autovehicule.
Proprietarii de maşini ar putea plăti în 2011 o taxă de poluare cuprinsă între 32.000 de euro pentru înmatricularea unei maşini non-Euro cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani şi 91 de euro pentru un autoturism nou Euro 5, cu motor de 1,1 litri, scutit în prezent de la taxare.
Noua valoare se regăseşte în propunerea pentru viitoarea formă a taxei auto cu care Ministerul Mediului va merge pentru aprobare în Guvern.
Euro 1
La motoarele Euro 1 de 3,2 litri, vechi de 18 ani taxa va ajunge la 13.120 de euro, faţă de 10.240 de euro cât este în prezent.
Euro 2
Proprietarii de maşini cu motor Euro 2 de 3,2 litri vechi de 10 ani ar putea plăti o taxă de înmatriculare de 21.770 de euro, faţă de 17.408 euro în prezent.
Euro 3
Pentru un motor cu aceeaşi capacitate cilindrică, 3,2 litri, însă de s