Cum alegem un parfum, cum îi accentuăm mirosul sunt preocupări moştenite încă din antichitate, în care îngrijirea corpului era esenţială. În secolul al XVIII-lea, Jean-Baptiste Grenouille, Cum alegem un parfum, cum îi accentuăm mirosul sunt preocupări moştenite încă din antichitate, în care îngrijirea corpului era esenţială. În secolul al XVIII-lea, Jean-Baptiste Grenouille, lipsit de simţul mirosului chiar de la naştere, îşi dezvoltă un simţ olfactiv superior, cu ajutorul căruia creează cele mai bune parfumuri din lume. Povestea întunecată a căutării aromei perfecte este subiectul romanului lui Patrick Susskind - "Parfumul", a cărui ecranizare a fost lansată recent şi bine primită de publicul parizian. În acest sezon în care preocuparea pentru frumuseţe a devenit aproape o obligaţie a oricărei femei, ne amintim de farmecul discret al unui parfum bun. Ars ca jertfă adusă zeilor în templele egiptene, parfumul şi producerea sa au depăşit de mult stadiul de meşteşug, trecând la cel de artă. Camille Goutal, specialist al liniei "Annick Goutal Perfumes", dezvăluia într-un interviu pentru BBC News că "omul, care poate distinge între mai mult de 10.000 de mirosuri, îşi alege partenerul după miros. Aşa că, aveţi grijă!"
Francois Coty, un pionier al meşteşugului aromelor
Un inovator în domeniul aromelor este Francois Coty, primul care şi-a dat seama de avantajul vinderii esenţelor în sticluţe mici, gata pregătite, şi care a prevăzut importanţa unui ambalaj atrăgător. Aroma care l-a propulsat ca maestru al domeniului este cea de trandafiri, "La Rose Jacqueminot", în 1904. Un parfum are trei note, spun specialiştii, nota superioară, a capului, cea medie, a inimii, şi cea de adâncime, nota de bază. Notele superioare sunt volatile şi se evaporă cel mai repede. Metodele de a crea parfumuri noi se bazează pe procese complexe ce îmbină notele naturale şi cele chimice