"Regele Publicitatii", asa cum a fost supranumit in SUA, Irwin Gotlieb este omul care gestioneaza, in prezent, toti cei 59 de miliarde de dolari ai companiei Group M., parte a WPP Group. Anul trecut a controlat 16 procente din cei 364 de miliarde de dolari vehiculati in acest domeniu in toata lumea.
Nascut in 1949 dintr-o mama rusoaica si un tata polonez, Gotlieb a crescut in Japonia. Ca adolescent a venit la New York pentru a studia la un liceu pe care l-a abandonat pentru o slujba la o agentie de publicitate. Pe vremea aceea lucra la un computer de marimea unui birou.
Avea sa fie un autodidact in acest domeniu. In scurt timp Gotlieb era cel care lansa software-ul folosit in urmatorii 30 de ani pentru determinarea preturilor la reclamele TV, spoturile radio, topurile campaniilor etc. Pasiunea pentru tehnologie a fost cea care l-a ajutat sa se afirme la inceput - faptul ca a avut viziuni despre lume nu ca un art director creativ sau ca un agent de vanzari tipic, ci, mai degraba, ca un inginer pragmatic. Cand si-a cumparat o bicicleta i-a schimbat pivotii in altii de titaniu pentru ca aceasta sa mearga mai repede. Cand el si sotia sa s-au mutat in casa din Briarcliff Manor, New York, la un an dupa ce fiica lor, Dana, a plecat sa studieze la Harvard, Gotlieb a proiectat si montat singur instalatia electrica a casei. "Eram cu Liz in Europa si ne-a sunat Dana sa intrebe cum aprinde lumina deasupra chiuvetei din bucatarie. I-am aprins-o eu prin telefon", spune mandru Gotlieb.
CEO-ul Group M are aceeasi pasiune si pentru strategie. Si o alta pasiune o are pentru "cutitele de calitate. Nu poti face sushi decat cu un set de cutite de calitate. Intr-o mana gresita, acestea ar putea macelari cina. Si nici macar n-ar fi vina cutitelor", spune Gotlieb.
Glumele sale preferate ii implica pe cei care lucreaza in domeniul publicitatii. In topul listei se afla