În ciuda faptului că s-au lăudat că vor respecta termenele de predare, constructorii Autostrăzii de pe Coridorul IV înregistrează întârzieri semnificative.
Autostrada Nădlac-Bucureşti, visul românilor din vestul ţării, se confruntă cu aceleaşi probleme ca şi celelalte mari proiecte: constructorii care nu respectă graficele. Scenariile se repetă: vin miniştrii Transporturilor, îi ameninţă că nu le vor plăti facturile, constructorii promit, aduc utilaje să le admire ziariştii, miniştrii pleacă, lucrările încetinesc, iar costurile kilometrului de autostradă sunt printre cele mai mari din Europa. Culoarul IV Pan European va deveni o autostradă adevărată, dar abia peste câţiva ani. Până atunci, tronsonul Arad-Timişoara este aproape finalizat, circulabil, dar nu duce nicăieri..
Autostradă cu probleme
Prima secţiune a Coridorului IV Pan-European o reprezintă tronsonul Nădlac-Arad. Acesta are termenul de finalizare în anul 2013. Tronsonul de autostradă Nădlac-Arad are o lungime de aproape 39 de kilometri şi execuţia acestuia mai cuprinde şi un drum de legătură de aproape şase kilometri care face conexiunea cu autostrada maghiară M3. Durata de execuţie este de 540 de zile, deci la începutul anului 2014, şoferii vor putea circula pe acest tronson. Proiectantul a împărţit autostrada în două loturi de execuţie. Lotul 1 de pe autostrada Nădlac - Arad este realizat de asocierea Romstrade - Monteadriano Engenharia e Construcao - Donep Construct. Contractul are o valoare de 115,8 milioane euro. Proiectul cuprinde construcţia a 22,18 km de drum cu profil de autostradă, a cinci poduri, şase pasaje, 16 podeţe şi a unui nod rutier. Primul tronson a avut probleme încă de la început.
Proiectantul a proiectat o buclă de urcare şi coborâre de pe autostradă foarte aproape de linia de frontieră. Pentru a ajunge pe buclă, banda de decelerare era în Ungaria