La o zi de la scufundarea cargoului Medy sub pavilion turcesc, ies la iveală noi elemente care conduc la concluzia că echipajul şi comandantul au efectuat câteva greşeli care au condus la pierderea navei şi a încărcăturii. Comandantul Căpităniei Zonale Constanţa, Alexandru Mezei, ne-a declarat că nava avea probleme încă de la plecarea din Portul Constanţa.
El susţine că tancurile de balast, adică rezervoarele în care este stocată apa de mare, erau fisurate. Conform procedurilor de încărcare, aceste tancuri, care sunt amplasate de-a lungul corpului navei în ambele borduri, sunt alimentate cu apă de mare în funcţie de planul de încărcare. Această operaţiune se face pentru a asigura stabilitatea navei. Această apă de mare care este ambarcată la bord are rol de lest pentru navă. Mezei afirmă că unul sau mai multe tancuri aveau fisuri şi apa din acestea s-a scurs în magaziile navei. Încă de la cheu, nava a început să se încline uşor, dar comandantul Turk Gurol a ignorat acest aspect şi a decis să părăsească portul. Când nava a ieşit în mare deschisă, din cauza valurilor, apa care pătrundea treptat în magazii s-a strâns în bordul babord şi a dezechilibrat nava, care s-a înclinat spre stânga.
La o oră şi jumătate după ce părăsise dana 115 a portului, nava parcursese doar câteva mile marine şi situaţia se complicase pentru că Medy se înclinase la 20 de grade spre stânga. Vântul se înteţise şi ajunsese la forţa opt pe scara Beaufort, iar valurile mării atingeau patru-cinci metri. Speriat, comandantul turc al navei a anunţat Port Control Constanţa că are probleme şi la 4:40 a decis abandonul navei. Echipajul a fost preluat de nava GSP Orion, care a răspuns la SOS în doar 20 de minute. Miercuri dimineaţă, la ora 7:20, la patru ore de la plecare din port, echipajul era înapoi pe chei.
Nava a mai plutit încă opt ore şi zece minute după ce echip