Reprezentanţii marilor retaileri dar şi ai en-gros-urilor din Cluj au fost traşi la răspundere de Protecţia Consumatorului pentru practici comerciale incorecte. Inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) le-au reproşat directorilor de mari magazine că nu au respectat legea în ceea ce priveşte promoţiile desfăşurate în perioada sărbătorilor pascale.
Conducerea CJPC i-a adunat la aceeaşi masă pe reprezentanţii marilor magazine din oraş, unde atât comisarul-şef Mircea Radu, cât şi consilierul juridic al instituţiei, Cecilia Vasilescu, au început să înşire neregulile constatate la mai toţi retailerii sau en-gros-iştii din Cluj. „Preţurile afişate la promoţii nu se regăsesc nici la casă, în consecinţă nici pe bonuri, sub eticheta de produs de România sunt vândute mărfuri din Olanda, de exemplu, etichete netraduse, reduceri despre care nu îţi dai seama cum se aplică, produse cu lipsă la gramaj sau, mai grav, loturi întregi cu termenul de valabilitate expirat“, a enumerat Mircea Radu o parte dintre neregulile constatate.
În plus, supermarketurilor li s-a reproşat că îşi poată inutil şi ilegal clienţii pe drumuri când este vorba despre garanţiile produselor. „Deşi legea în acest sens este în vigoare din 2003, încă vă trimiteţi clienţii la prestatorul de servicii care trebuie să le repare produsul stricat, în loc să îl preluaţi dumneavoastră şi să îl duceţi la reparat“, a declarat jutistul Cecilia Vasilescu.
Achizitorii sunt de vină
Când au fost întrebaţi cine este de vină pentru modul incorect în care ajung mărfurile pe rafturi, o parte dintre reprezentanţii marilor magazine au răspuns că nu ei, ci achizitorii şi furnizorii, care aduc marfa şi apoi reprezentanţii diferitelor mărci care le pun direct pe rafturi. „În cazul nostru, aceste probleme apar accidental, dar situaţia se poate remedia printr-o mai bună