In fiecare zi, directorii din retail si industria bunurilor de larg consum sunt asaltati de previziuni ale unui viitor ce se apropie cu mare viteza: preponderenta cumparaturilor pe tableta si pe telefonul inteligent; un continuu declin al magazinului traditional; rolul central al social media pentru urmatoarea generatie de cumparatori. Insa un nou studiu PwC arata ca nu trebuie sa ne grabim cu aceste presupuneri. Citeste in text care sunt principalele 10 mituri ale comertului online.
Studiul Demystifying the online shopper: 10 myths of multichannel retailing ("Demistificarea cumparaturilor online: Cele 10 mituri ale comertului cu amanuntul pe canale multiple") se bazeaza pe opiniile a mai mult de 11.000 de cumparatori online in 11 tari de pe trei continente, incluzand atat economii mature, cat si piete emergente. Cele 11 tari incluse in studiu sunt Brazilia, Canada, China, Franta, Germania, Olanda, Rusia, Elvetia, Turcia, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii.
Ce spune in esenta studiul:
In timp ce 60% dintre respondenti folosesc social media ca sa urmareasca, sa descopere si sa ofere feedback brand-ului si comerciantilor, aceste media nu aduc semnificativ mai mult trafic - doar 10% din esantionul studiului afirmand ca o interactiune de pe platformele de social media i-a condus catre un anumit magazin virtual;
De fapt, 17% dintre utilizatorii de Internet nu fac deloc cumparaturi online ¬ ei prefera in continuare sa cumpere exclusiv din magazine;Atunci cand vine vorba de dispozitivele electronice utilizate, respondentii prefera computerul personal in defavoarea tabletei pentru a face o achizitie online ¬ 97% folosesc calculatorul, in timp ce numai 28% folosesc tableta;Pe parcursul urmatoarelor 12 luni, respondentii se asteapta ca sa faca achizitii atat in magazine cat si online prin intermediul calculatorului personal, int