Maşinile împart aceeaşi platformă tehnică. Un cîştigător este greu de dat, deşi asemănările şi deosebirile se întind pe mai multe planuri
Fiat 500 sau Ford Ka? Deşi nu pare, întrebarea este extrem de dificilă deoarece, dacă facem abstracţie de "ambalaj", "conţinutul" este în mare acelaşi, ambele maşini fiind construite pe aceeaşi platformă tehnică (dezvoltată de Fiat... pentru Panda!) şi în aceeaşi fabrică din Polonia. Atît Fiat-ul 500, cît şi Ford-ul Ka au o clientelă-ţintă bine definită de stilul adoptat, ceea ce va face diferenţa pe piaţă. Impactul vizual şi emoţiile trezite de acesta se numără printre principalele criterii de alegere cînd vine vorba modă şi de maşini trendy, cu "status".
Torinezii au mizat pe un design retro, actualizat, şi pe reîncarnarea legendarului "500" al lui Dante Giacosa, care a ieşit din producţie acum mai bine de 30 de ani. În 2004, la Salonul Auto de la Geneva, conceptul Trepiuno a cîştigat inimile vizitatorilor. Iar, în 2007, noul "500" a ieşit pe piaţă într-un val de aplauze şi a generat un adevărat trend, aşa cum, de altfel, s-a întîmplat şi după reînvierea lui MINI de către BMW.
Noul Ford Ka de-abia a fost lansat pe piaţă şi este devreme să vorbim despre emoţii. Filosofia design-ului "Kinetic", avangardist, grefat maşinuţei, şi-a demonstrat însă talentele de seducţie pe Mondeo, Focus şi Kuga. Iar modul în care designerii au reuşit să implementeze acest stil şi să confere Ka-ului o ideologie proprie, marcată de modernitate, sportivitate şi inedit, merită aplaudat. De asemenea, noul Ka preia o parte din liniile "New Edge" create de Jack Telnack pentru primul şi vechiul model, ce a ieşit din producţie după, atenţie, 12 ani (1996-2008)! Iar pentru a contrabalansa conotaţiile legendare ale lui "500", noul Ka a intrat în scenă în ultimul James Bond, Quantum of Solace.:o
Prin u