Din cauza rezultatelor financiare slabe înregistrate în primul semestru al acestui an, multe companii multinaţionale au decis să-şi micşoreze bugetele pentru comunicare. Producătorul de
Din cauza rezultatelor financiare slabe înregistrate în primul semestru al acestui an, multe companii multinaţionale au decis să-şi micşoreze bugetele pentru comunicare.
Producătorul de automobile Ford Motor a anunţat recent că va tăia 200 milioane de dolari din bugetul său mondial de marketing, ajungând la numai 100 milioane de dolari.
Această decizie a fost luată după ce gigantul a raportat pierderi globale nete de 8,7 miliare de dolari în cel de-al doilea trimestru al acestui an.
Coca-Cola merge pe campanii globale
Alţi cinci giganţi - General Motors, Procter&Gamble, Coca-Cola, Anheuser Busch şi Nissan -, care contribuie la economia SUA cu peste 10 miliarde de dolari, au anunţat restructurări bugetare.
Coca-Cola intenţionează să economisească până în 2011 aproximativ 400-500 de milioane de dolari. Acest lucru se va resimţi şi în bugetul de marketing. O soluţie va fi realizarea unor campanii globale în detrimentul celor locale. Un alt pas vor fi alocarea unor bugete spre componenta de direct-marketing, precum şi distribuirea unor volume de publicitate spre anumite zone geografice care au înregistrat creşteri.
Producătorul de automobile General Motors a economisit în perioada 2005-2007 mai bine de un miliard de dolari din bugetul de publicitate şi se anunţă alte scăderi de bugete, dar şi relocarea lor spre zona digitală. Un alt producător de automobile, Nissan North America, va reduce cu 100 milioane de dolari bugetul său alocat promovării din cauza unor obiective extrem de agresive de business stabilite de Carlos Ghosn, CEO Nissan.