Anul 2007 a fost unul excelent pentru agenţiile noastre de media, care au beneficiat de o piaţă cu un consum în creştere, reflectat într-o majorare a bugetelor de media cu 44%. Avansul pieţei de publicitate - unul major în cursul anului trecut - are o influenţă directă asupra businessului agenţiilor de media, deoarece ele reprezintă interfaţa dintre clienţii de publicitate (advertiserii) şi mediile în care sunt distribuite mesajele publicitare. În 2007, pe o piaţă în care c
Anul 2007 a fost unul excelent pentru agenţiile noastre de media, care au beneficiat de o piaţă cu un consum în creştere, reflectat într-o majorare a bugetelor de media cu 44%.
Avansul pieţei de publicitate - unul major în cursul anului trecut - are o influenţă directă asupra businessului agenţiilor de media, deoarece ele reprezintă interfaţa dintre clienţii de publicitate (advertiserii) şi mediile în care sunt distribuite mesajele publicitare. În 2007, pe o piaţă în care consumul a crescut mult - sub impactul relaxării condiţiilor de creditare, al aprecierii cursului monedei naţionale faţă de euro şi al majorărilor salariale -, evoluţia generală a economiei s-a reflectat în mod direct asupra bugetelor gestionate de agenţiile de media.
Doar 0,3% din piaţa globală
Cel mai recent raport al companiei franceze de monitorizare a agenţiilor de media RECMA (Research Company Evaluating the Media Agency Industry), arată că, prin comparaţie cu anul 2006, în anul trecut, totalul pieţei de publicitate este estimat la 803 milioane de euro, în cifre nete. Această sumă include, în premieră, şi estimări referitoare la bugetele nete investite în publicitatea outdoor, care pånă la această ediţie a raportului nu fuseseră luate în calcul.
Evaluările RECMA se stabilesc pe baza datelor de monitorizare centralizate de compania romånească AlfaCont, a evaluării conturilor de media gestionat