Compania de transporturi aeriene Japan Airlines (JAL) şi-a declarat falimentul, după ce a acumulat datorii de aproximativ 25 de miliarde de dolari.
Transportatorul va fi reorganizat, transmite Wall Street Journal. Potrivit planului, compania va beneficia de un sprijin guvernamental în valoare de 10 miliarde de dolari. Reprezentanţii statului vor încerca să convingă creditorii JAL să şteargă datorii în sumă de 8 miliarde de dolari.
De asemenea, pentru recuperarea pierderilor, li se va propune foştilor şi actualilor angajaţi să accepte reducerea cu 11 miliarde de dolari a pensiilor.
O treime din angajaţi, respectiv 15.700 de persoane, îşi vor pierde locul de muncă, iar cele mai neprofitabile 34 de linii vor fi suspendate.
Şi acţionarii vor plăti preţul falimentului, în momentul în care titlurile emise de companie vor fi delistate de pe Bursa de la Tokyo. Astfel, considerate până nu demult o investiţie solidă şi profitabilă, acţiunile JAL nu vor mai fi listate începând cu 20 februarie 2010.
Alte 100 de mici firme, aparţinând grupului vor fi desfiinţate. Între acestea se numără şi divizii de transport aerian di zonele rurale nipone.
Planul de retructurare va fi derulat timp de trei ani.
Enterprise Turnaround Initiative Corp of Japan (ETIC), fond înfiinţat de stat care poate accesa finanţare guvernamentală pentru a salva companii aflate în dificultate, a anunţat că va susţine compania niponă.
Pierderi de sute de milioane pentru companiile europene
Și operatorul aerian Air France KLM a înregistrat, în al doilea trimestru al anului fiscal 2009-2010, încheiat la 30 septembrie, o pierdere netă de 147 milioane de euro. Totodată, veniturile Air France KLM au atins, în perioada iunieseptembrie, 5,6 miliarde de euro. Asta înseamnă o scădere cu 19,2% față de anul tre