Operaţiunea de curăţare a drumurilor naţionale din Vrancea secătuieşte bugetul statului de aproximativ 1,5 milioane de euro. Firma UMB Spedition, care deţine contractul de deszăpezire pentru 460 de km de drumuri naţionale, îşi rotunjeşte veniturile indiferent de vreme, dacă afară ninge sau dacă nu cade niciun fulg.
Statul este cel mai prost gestionar al banului public. O dovedeşte şi contractul privind deszăpezirea reţelei de drumuri naţionale care traversează judeţul Vrancea, contract încheiat între UMB Spedition Bacău, firmă controlată de Dorinel Umbrărescu şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Regionala Iaşi, care vizează întreţinerea pe drum de iarnă a 460 de kilometri de drumuri în Vrancea.
Pentru fiecare lună de iarnă, începând cu 1 noiembrie şi până la 31 martie, societatea încasează peste 1,6 milioane de lei. Potrivit Lucicăi Chiper, şefa Secţiei de Drumuri Naţionale (SDN) Vrancea, preţurile practicate de UMB Spedition sunt foarte mari în comparaţie cu activitatea desfăşurată.
„Faţă de vechiul contract, în care se luau în calcul orele de acţiune şi orele de aşteptare, în noul contract tarifele sunt calculate la 1.000 de mp. Costurile sunt enorme, mai mari ca iarna trecută. Am făcut un calcul de cost pentru cei 42 de kilometri pe care-i avem noi de deszăpezit în regie proprie, respectiv DN 23 Focşani - Năneşti şi a reieşit că preţurile noastre sunt la jumătate faţă de UMB", spune Lucica Chiper.
UMB zace şi tace
Reprezentantul legal al firmei UMB Spedition a refuzat să comenteze afirmaţiile şefei SDN Vrancea.
„Sunt internat în spital acum şi nu pot să vă spun nimic. La revedere", au fost singurele cuvinte rostite de Cornel Bunghiuz, administratorului UMB Spedition.
Cei 513 kilometri de drumuri naţionale din Vrancea înglobează peste trei milioane de metri pătraţi de parte carosabilă. UMB Spedition pract