Arta ca metodă de sensibilizare a autorităţilor începe să funcţioneze în cazul manifestării Street Delivery. Pe o stradă din centru, bucureştenii şi timişorenii au experimentat timp de trei zile, în weekendul trecut, Street Delivery, un mod inedit de a revendica spaţiul public.
Evenimentul din Bucureşti şi din Timişoara reprezintă interfaţa artistică a unui proiect arhitectural care vrea să transforme străzile Arthur Verona şi Florimund Mercy în zone de promenadă, care să pună pietonul în mişcare în toate sensurile, să-i stimuleze simţurile, conştiinţa, materia cenuşie, să facă sângele să circule mai repede. La Bucureşti,
Street Delivery a oferit, în acest sens, instalaţii tactile cu iarbă şi nisip, animăluţe şi copii de salvat. S-a vândut proză la plic, s-au scris poveşti în timp real despre pietoni, s-a refăcut Mineriada (în variată de catifea) şi s-a improvizat, în voie, la instrumente preţioase, de la tobe africane la sintetizator.
După patru ani de Street Delivery, Primăria Timişoarei a aprobat şi a pus în aplicare PUZ-ul. La Bucureşti s-a ajuns la a cincea ediţie, iar PUZ-ul „Traseul Cultural Strada Episcopiei, strada Pictor Verona, Grădina Icoanei" a fost aprobat, dar nu s-a trecut la punerea lui în practică. S-a obţinut o mică victorie - a fost finalizată Piaţeta Anglicană (punctul de pornire al pietonalului din PUZ).
Organizatorii au fost, ca de obicei, Fundaţia Cărtureşti şi Ordinul Arhitecţilor din România.
„Ministerul Culturii a contribuit cu 6.000 de euro, din care 3.000 a costat doar scena", ne-a declarat Daniel Voinea, director de comunicare la Cărtureşti.
Pe acea scenă au concertat mult-aşteptaţii francezi de la Poni Hoax, o trupă eclectică şi foarte sofisticată (care şi-au bucurat fanii schimbând cuvântul „Budapest" cu Bucarest într-unul din hiturile lor). Tot ei au susţinut, după concert, un DJ set magic în C