Durata călătoriei cu trenul de la Bucureşti la Constanţa se va reduce în curând cu 30 minute, după ce CFR Infrastructură a finalizat lucrările de modernizare la tronsonul Bucureşti Nord - Bucureşti Băneasa – Pantelimon. Redarea în circulaţie a tronsonului respectiv, pe care se efectuează în prezent ultimele probe tehnologice cu locomotive şi cu trenuri de marfă, va scurta timpul de călătorie de la 5 ore, câte se fac în prezent până în oraşul de la malul mării, la 4 ore şi 30 de minute.
Lucrările de modernizare au fost iniţiate în 2006 şi au impus utilizarea unei rute ocolitoare, Bucureşti Nord - Chitila - Mogoşoaia - Voluntari - Pasărea - Fundulea – Constanţa, traseu a cărui lungime totală este de 225 kilometri.
Pe secţiunea Fundulea - Constanţa se va circula în continuare pe un singur fir, finalizarea lucrările de modernizare fiind programată pentru anul viitor. Calea ferată Bucureşti-Constanţa face parte din coridorul patru feroviar paneuropean, iar modernizarea acesteia va permite creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor de călători până la 160 km/h şi a celor de marfă până la 120 km/h. (L.H.)
Durata călătoriei cu trenul de la Bucureşti la Constanţa se va reduce în curând cu 30 minute, după ce CFR Infrastructură a finalizat lucrările de modernizare la tronsonul Bucureşti Nord - Bucureşti Băneasa – Pantelimon. Redarea în circulaţie a tronsonului respectiv, pe care se efectuează în prezent ultimele probe tehnologice cu locomotive şi cu trenuri de marfă, va scurta timpul de călătorie de la 5 ore, câte se fac în prezent până în oraşul de la malul mării, la 4 ore şi 30 de minute.
Lucrările de modernizare au fost iniţiate în 2006 şi au impus utilizarea unei rute ocolitoare, Bucureşti Nord - Chitila - Mogoşoaia - Voluntari - Pasărea - Fundulea – Constanţa, traseu a cărui lungime totală este de 225 kilometri.
Pe secţiunea Fundulea - Const