Ce a fost mai rău a trecut. Urmează creșteri, profit și investiții. Cel puțin așa reiese din declarațiile transportatorilor rutieri de marfă. Cu „unele mici probleme“, spre final de an
Între 2009 și 2010, câteva mii de companii de transport rutier și-au întrerupt activitatea pentru că nu au putut face față „șocului provocat de criză“, o situație caracterizată, la acea vreme, ca fiind „neașteptată“ de către reprezentanții transportatorilor. Altele au intrat în insolvență, dar s-au salvat în anii care au urmat. Și chiar au revenit pe creștere.
„Cifrele actuale generale sunt între 6 și 8 miliarde de euro pentru transportul rutier de marfă, intern și extern, aproximativ 5% din PIB-ul României estimat pe 2013, cu perspective de creștere moderată dacă vom avea producție și cerere“, oferă o imagine despre valoarea acestei piețe Florinel Andrei, secretar general al ARTRI (Asociația Română pentru Transporturi Rutiere Internaționale). Mai mult decât în 2012.
Marii transportatori precum Dumagas Transport, Transcondor, Waberer’s România sau edy Internațional Spedition, au continuat să țină piața sus, o parte dintre ei investind în flote și în dezvoltarea spațiilor de lucru.
Cu o paranteză, însă: dacă în 2011 edy Internațional Spedition conducea detașat piața cu afaceri de peste 70 milioane de euro, anul trecut i-a adus un minus de 34%, coborând astfel patru locuri între companiile cu cele mai mari afaceri. Altfel spus, primul loc a fost ocupat de Waberer’s România, cu 54,8 milioane de euro. Grosso modo, din datele companiilor de transport de marfă reiese că 2013 va fi cel mai profitabil an din ultimii cinci.
Mai puține insolvențe
În plus, anul acesta a adus și o reducere a numărului insolvențelor, companiile aplicând strategii pentru creșterea profitului. „La începutul acestui an, în România funcționau 27.800 de firme de transport de marfă.