La finele săptămânii trecute au avut loc două seminarii în care s-au tratat modificările Codului Fiscal. Din ambele a reieşit că patronii şi contabilii braşoveni sunt destul de confuzi în ceea ce priveşte aplicarea noilor modificări care vizează aplicarea impozitului minim. La ambele evenimente, lectori au fost funcţionari ai Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP), aceştia explicând toate modificările, inclusiv cele care priveau deducerea TVA-ului la combustibil sau achiziţia de bunuri. Participanţii au pus întrebări mai ales despre care este contul în care ar trebui să treacă acest TVA.
Suspendarea temporară a activităţii trebuia cerută până la finele lui aprilie
Ilie Jean, director în cadrul DGFP Braşov, le-a explicat participanţilor la unul dintre evenimente că firmele care apreciază că anul acesta nu realizează vreo activitate ar trebui să se grăbească să depună la Registrul Comerţului o cerere de suspendare temporară a activităţii, după care urmează să solicite de la Fisc regimul derogatoriu. „Dacă firmele au trecut de această dată şi şi-au depus această solicitare după 1 mai, ele vor plăti impozit pentru zilele în care impozitul minim a fost activat. Astfel, dacă cererea a fost depusă pe 10 mai, ele vor trebui să plătească impozitul minim, care pentru o cifră de afaceri situată între 0 şi 52.000 de lei este de 2.200 de lei, pentru cele zece zile”, a explicat Ilie Jean.
Curăţenie în mediul de afaceri
Acesta a mai precizat că impozitul va curăţa, în sfârşit, mediul de afaceri din România. „Au fost ani în care oamenii înregistrau firme din greu pentru că era la modă, dar nu făceau nicio activitate cu ele. Nu îşi asumau responsabilitatea, pentru că dacă îţi faci o firmă, trebuie să plăteşti impozite la stat. Acum, prin acest impozit minim, nu forfetar, pentru că această formulă nu se foloseşte în lege, se va curăţa med