Potrivit profesorului britanic Ann Buchanan, banii investiţi în copii sunt bine cheltuiţi, pentru dezvoltarea ulterioară a societăţii.
Ann Buchanan, profesor la Oxford, este de părere că statul trebuie să se implice în educarea copiilor, de la vârste cât mai timpurii.
„Primii ani de viaţă, până la cinci ani sunt cei mai importanţi. Studiile arată că mulţi copii cu probleme de comportament la trei ani, de exemplu, au probleme şi când sunt adulţi”, a spus profesorul britanic, într-o conferinţă susţinută aseară în Aula Magna a Universităţii „Babeş-Bolyai”, despre ecologia socială şi succesul şcolar.
„Un copil cu probleme costă societatea de 10 ori mai mult”, spune profesorul britanic. Ann Buchanan a citat un studiu realizat în SUA, potrivit căruia un dolar investit în educaţia timpurie, produce alţi şapte dolari, când copilul devine adult, se integrează în societate, îşi găseşte un loc de muncă bine plătit şi plăteşte la rândul lui taxe şi impozite pe măsură. „Deci sunt bani bine investiţi”, este de părere cadrul didactic de la Oxford.
În Marea Britanie, mediul academic a reuşit să convingă Guvernul să aloce sume importante pentru acest segment de educaţie. De exemplu, în Anglia, grădiniţa este subvenţionată de stat. „Educaţia timpurie este una informală, de care se mai ocupă şi organizaţiile neguvernametale. Pe lângă aceasta, fiecare mamă este vizitată, periodic, de asistente medicale. Studiile arată că mamele din acest program au mai puţine dificultăţi. Avem centre familiale. Acum aşteptăm rezultatele”, mai spune Ann Buchanan despre sistemul educaţional din Marea Britanie.
Şcoală pe stomacul gol
Una dintre principalele cauze ale abandonului şcolar în România şi în lume este sărăcia. În Marea Britanie, elevii primesc mese gratis la şcoală. „Pe moment, elevilor le cresc performaţele şcolare, însă cei care au acasă o situaţie