Ofertele de extrasezon ale agenţiilor de turism atrag foarte mulţi amatori de chilipiruri. Preţurile sunt cu 40% mai mici faţă de perioada de vârf.
Criza economică are şi un revers pozitiv pentru agenţiile de turism, cel puţin în această perioadă. Ofertele ieftine de extrasezon se bucură, potrivit operatorilor din domeniu, de un interes crescut din partea clienţilor.
Motivul este simplu: mulţi dintre cei afectaţi de scăderea salariilor nu şi-au mai putut permite o vacanţă de lux şi au ales să petreacă o săptămână la mare sau la munte, într-un hotel cu mai puţine stele, dar la preţuri derizorii faţă de cele practicate în perioadele „de vârf“.
„Nu mi-am permis să merg în iulie din cauza preţurilor foarte mari. În schimb, voi pleca chiar duminică la Eforie Nord cu familia mea unde, pentru şase zile de cazare cu pensiune completă la hotel de trei stele, plătim 2.300 de lei patru persoane. Am rezervat un apartament cu doua camere“, ne-a spus Mariana Săndulache, secretară la o firmă din Bacău.
Reprezentanţii agenţiilor spun că se aşteptau la o creştere a cererii în extrasezon. „Avem foarte mulţi clienţi, oamenii sunt interesaţi să cumpere acum bilete“, a declarat Dumitru Nănescu, directorul unei agenţii de turism.
Ofertele salvează agenţiile
Clienţi spun că preţurile cu până la 40% mai mici sunt argumentul principal în alegerea unei vacanţe la început de septembrie. „Am fost şi la hoteluri care aveau tarife de trei stele şi condiţii de o stea, aşa că preţul mare nu e o garanţie“, a spus Constantin Stoica.
Agenţiile de turism încearcă să recupereze în această perioadă ceea ce au pierdut prin scăderea numărului de clienţi în sezon, faţă de alţi ani. „Avem şi programul «O săptămână la mare», şi «Litoral pentru toţi», cu preţuri foarte atractive. E ieftin, deci e normal să se bucure de succes aceste of