Dacă banca nu răspunde consumatorului în 30 de zile la notificare, unitatea poate fi amendată de inspectorii CJPC cu amendă cuprinsă între 20.000-100.000 lei.
De la începutul lunii septembrie până, astăzi de dimineaţă, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Vâlcea s-au înregistrat 70 de reclamaţii referitoare la nerespectarea prevederilor OUG 50/2010. „Cele mai multe reclamaţii fac referire la transformarea comisionului de risc în comision de administrare credit, nerespectarea termenului de notificare prevăzut în ordonanţă, nerespectarea termenului de 30 de zile pentru răspuns la solicitarea consumatorilor, refuzul anumitor bănci de a înregistra, prin număr de înregistrare şi data, notificările depuse de consumatori şi modificarea dobânzilor în mod nejustificat", a declarat astăzi, comisarul şef adjunct, Laura Dinţoi, al CJPC Vâlcea. Băncile cele mai reclamate sunt: Volksbank, BCR, Bancpost, CEC Bank.
Banca e obligată să răspundă în 30 de zile
Ordonanţa 50/2010 se aplică de la intrarea în vigoare, 21 iunie 2010, pentru creditele noi, iar cele vechi pot fi aliniate la noua legislaţie, în 90 de zile, până pe 21 septembrie 2010. „OUG 50/2010 prevede eliminarea mai multor comisioane, cum e cel de risc, eliminarea comisionului de rambursare anticipată pentru creditele cu dobândă variabilă şi se limitează la maxim 1% pentru cele cu dobândă fixă, tipul dobânzii nu se poate schimba, comisioanele nu pot fi redenumite", a mai precizat Laura Dinţoi. „Am luat de la BCR un credit de nevoi personale şi în contract am inclus un comisiion de risc în valoare de 58,40 de lei. Banca refuză să îl elimine, potrivit noii legislaţii, şi îl transformă în comision de administrate. Din acest motiv mă adresez la Protecţia Consumatorului", spune o râmniceancă care refuză să îşi dea numele până nu i se rezolva problema. Consumatorii care n