Este tentatia spectaculara si subtil parodica pe care impetuozitatea imaginativa a tinerei artiste clujene Oana Pop, ne-o scoate in fata in doua sali de la parterul Muzeului de Arta din orasul bastinei sale artistice. Cunoscuta mai mult ca ceramista si alcatuitoare de frenetice desfasurari multimedia si instalationiste, dar preocupata, in fond, de tot ceea ce inteligenta si nelinistea ei creativa pot relationa polemic, sau prin incitante complementaritati cu alienanta conventionalitate a realitatii in care este constransa sa traiasca, Oana Pop se manifesta ca o prezenta tonica si incisiva prin energia inventiva pe care o degaja sau o inspira prin performantele ei artistice.
Ceea ce se intampla si in delirant-rafinatul sau proiect expozitional de la Cluj. Admirabila proba de recitire, prin filtrul unei viziuni si al unei perceperi ironic-lucide si deopotriva sensibile, a unui arhetip mitologic/biblic, reluat pana la istovire de intreaga suflare ganditoare a omenirii de oricand si oriunde - Pacatul cuplului originar.
Oana Pop adopta o atitudine de detasare mai putin ortodoxa fata de simbolurile iconice consacrate de intreaga mostenire vizuala in domeniu. Inchipuie cu verva si rafinament stilistic un alt soi de punere in scena, cu vadita disponibilitate si reconfortanta talmacire postmoderna, intr-o descatusare de savori lucide strabatute de sclipitoare pusee adolescentine de nonconformism imagistic. Este exact substanta discursului ei plastic, intr-o succesiune de seducatoare secvente, lapidar enuntate si intotdeauna surprinzator de vii si apropiate de firea nonlegendarista a contemporanilor sai. Ceea ce face deliciul privitorilor, fara a impieta insolent insa, fundalul spiritual mistic al temei.
Oana Pop nu bagatelizeaza substanta mesajului biblic, ci numai o repune in ecuatie printr-o noua si temperat insolita plamada imagistica, deloc rituali