Autorităţile locale din cinci judeţe - Alba, Gorj, Hunedoara, Sibiu şi Vâlcea - îi cer ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, redenumirea DN67C cu un nou nume "Transalpina - Drumul Regilor", cu scopul "devenirii unui brand", după ce a fost străbătut de Burebista, Decebal, împăratul Traian, regele Ferdinand şi regele Carol al II-lea.
"Eu am obţinut acordul tuturor prefecţilor, preşedinţilor de consilii judeţene şi a primarilor implicaţi în această acţiune din judeţele Alba, Gorj, Hunedoara, Sibiu şi Vâlcea, pentru redenumirea şi personalizarea DN67C cu un nou nume care să redea specificul zonei, să aibă conotaţie istorică pentru această regiune geografică şi cultural-istorică, în vederea devenirii unui brand pentru turismul românesc în context european", a precizat inginerul Adrian Vasile Pîrpăriţă-Rudeanu, reprezentantul Asociaţiei Reuniunea Mărginimii Sibiului, potrivit Agerpres.
Înainte de a conveni să redenumească DN67C "Transalpina - Drumul Regilor", autorităţile locale au analizat şi o altă posibilă denumire "Transalpina - Drumul românilor". Întrebat ce denumire crede că i s-ar potrivi Transalpinei mai bine, preşedintele Traian Băsescu, prezent în luna iulie, la Jina, a spus că preferă "Drumul românilor".
"La cât e de frumoasă Transalpina, poţi să-i spui şi" Drumul regilor" şi "Drumul românilor". E foarte frumos. Nu m-am gândit. "Drumul românilor" poţi să-i spui fără grijă. (Mi-a plăcut - n.r.) sălbăticia în general. Partea de Rânca mi-a plăcut cel mai mult", a spus atunci Traian Băsescu.
De la Novaci, în judeţul Gorj, până la Sebeş, în judeţul Alba, Transalpina a fost iniţial, pe timpul lui Burebista, Decebal şi a împăratului Traian, "Drumul oilor", potrivit lui Emil Pîrpăriţă. El susţine că în 1916 austro-ungarii au început construcţia unui drum strategic care a prins contur până la sfârşitul Primului Război Mon