Leul compact 308 va trece anul acesta la un nou model, premiera urmând a avea loc în toamnă, în cadrul salonului IAA Frankfurt 2013.
La cei 4,25 de metri lungime, Peugeot-ul 308 model 2014 va fi o idee mai scurt comparativ cu cei 4.276 mm ai actualei generaţii faceliftate în 2011, însă va păstra proporţiile clasice şi în acelaşi timp va avea o prezenţă mai sofisticată.
Viitorul Peugeot 308 va utiliza, graţie sinergiilor din grupul PSA, platforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2), aceeaşi pe care va fi oferit şi viitorul Citroen C4 Picasso 2014 (conceptul Technospace).
Scheletul modular nu aduce doar avantaje în materie de consum, graţie utilizării materialelor uşoare cu elemente din aluminiu şi oţel superior ce economisesc peste 140 kg în raport cu precedenta generaţie 308, ci asemenea modularităţii platformei MQB din cadrul grupului Volkswagen, EMP2 aduce şi o eficientizare a costurilor.
Peugeot 308 model 2014 va toarce sub bagheta unui nou agregat pe benzină în trei cilindri, turbo, de 1.200 cc, în vreme ce versiunea economică e-HDI, programată va sosi ceva mai târziu şi va avea emisii record de doar 85 grame CO2 la km, rivalizând astfel cu TDI-ul BlueMotion de 1.6 litri şi 110 CP de pe VW Golf VII.
După reţeta fratelui mai mic, Peugeot 208 GTI, viitorul 308 GTI ar putea primi sub capotă unitatea 1.6 Turbo THP, rod al colaborării PSA-BMW. Acest maestru al downsizing-ului înnobilează inclusiv versiunea R sportivă a coupe-ului Peugeot RCZ. Astfel, viitorul 308 GTI ar beneficia de o putere de 260 CP (cu 30 CP peste VW Golf GTI, însă la o cilindree mai mică cu 400 cc). Propulsorul va fi capabil să atingă turaţii prohibitive pentru o compactă domestică, unitatea supraalimentată putând fi stoarsă până aproape de 7.000 rpm.
Stilistic, noul 308 abordează o grilă în două părţi şi faruri “slim” full LED pentru o optică împrospătată. Interioru